Sociala Medier – vi tipsar

Sociala Medier – djungeln

Vad sägs om Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, My Story, Snap Chat, Blogg i WordPress … ”It’s a djungle out there!” alternativen är många och det gäller att ha rätt strategi från början. Att vara aktiv på Sociala Medier kräver tid och engagemang från bolagen och välj smart. Första frågan ni ska ställa er är: Hur tar vi hand om fansen?

Webben – er butik på nätet

Om hemsidan är företagets digitala butik på nätet önskar vi att leda alla fansen dit – Publicera aldrig inlägg som inte leder besökaren vidare till hemsidan!

Ett konto kan påverka indexeringen

Att lägga upp ett konto i alla sociala medier, hjälper indexeringen av företaget på sökmotorerna (Google). Men vilka ni ska välja för att interagera med er målgrupp och kundkrets kan vara svårare. Men det går inte att blunda för de sociala mediers framfart och att det är här dagens och framtidens marknadsföring hör hemma.

Om ni satsar på att använda Sociala Medier som en del av marknadsföringen för bolaget måste ni ha med den i marknadsplanen. Detta hjälper er först och främst att värdera om Sociala Medier verkligen är en bra idé att synas i.

bakgrund11.png

Tips om hur du ska agera på Sociala Medier

Det är inte lätt att på förhand att veta hur en ska agera på Sociala Medier men det måste diskuteras innan. På vilket sätt ska ni kommunicera och hur ska ni ta hand om era fans? Mycket viktiga frågor att ställa sig innan lansering i Sociala Medier.

Vi har följt utvecklingen på Sociala Medier sedan början av 2000-talet och kommit fram till följande 20 tips för hur du ska agera och vinna förtroende på Sociala Medier >

Kontakta oss för Inhouse produktion-tjänster för webb, digital marknadsföring och Sociala Medier:

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande