Om oss

Erfarna webbkonsulter för Inhouse produktion

Vi är erfarna webbkonsulter som erbjuder tjänster för inhouse produktion med fokus på webbproduktion och digital marknadsföring. Vi avlastar marknads- och produktionsavdelningen under tuffare perioder och ser till att där finns utrymme för att andas ut under hög belastning.

Digital Marknadsföring och Webbproduktion

Norsk och Svensktalande konsult som erbjuder trygg webbprojektledning med vassa ögon på innehåll och SEO. Vi är med från början och initierar och identifierar kunders behov och mål med webben. Vi fyller hemsidan med optimerat innehåll, implementerar Google Analytics och Webbmaster Tools och ser till att lansering och överlämning med uppläring om så önskas, går enligt plan.

Vi använder följande webbprojektmetoder och processer:

  • Segmentering – kund och målgruppsidentifiering
  • Segmentering – produktkategorisering
  • Granskning inventarier/kundstock
  • Webbstrukturering/karta
  • Funktionaliteter och besökaranalys
  • Analys datamängd / granskning content
  • Evaluering design och funktioner enligt varumärke
  • SEO, nyckelordsanalys och implementering
  • Webbanalys
  • Övervakning slutfas och lansering
  • Uppföljning och projektevaluering

Vi mästrar följande CMS/webbpubliceringsverktyg: WordPress, KUONI CMS2.0, Travelize, SiteManager, EPiServer 7MS, SiteVision, Silver Stripe, Visma.

Vi producerar intressant och inspirerande marknadsföringsmaterial med Adobes Photoshop och Indesign CS6 både för digitalt och för tryck.

Vår historia

RProduction4U grundades av Rita Akse Palmgren efter många års längtan att vara egenföretagare och när chansen dök upp, tog det inte lång tid innan vi var igång.

Rita har arbetat med webben som arbetsplats i de senaste 11 år som Market Manager, Webbansvarig och Produktchef och har en bred digital kompetens från att ha arbetat med digital närvaro för olika aktörer i resebranschens lyxsegment i norden.

Under flera plattformsbyten har hennes roll varit att delta i den strategiska förplaneringen med målgruppsidentifiering och utvärdering av använderupplevelse, flytta och skapa nytt optimerad webbinnehåll och efter lansering se till att öka och granska trafiken med hjälp av Google Analytics och Web Master Tools.

”För mig har det digitala alltid handlat om ett fascinerande sätt att skapa snabba affärer med hjälp av relationsbyggande  kommunikation med nuvarande och framtidiga kunder – att fånga uppmärksamhet på nätet är en spännande utmaning och fullt genomförbart med konsekvent webboptimering och ett dynamiskt tänk. On och Off-page SEO spelar en stor roll för webbtrafiken men det intressanta arbetet börjar när trafiken ska konverteras till kunder.

Jag är en stark förespråkare av segmentering – frågor som varför, hur och vem bör styra alla digitala aktiviteter. Om den digitala plattformen inte möter rätt målgrupp för bolaget varför genomföra? Jag är en fascinerad strateg av Sociala Medier och har efter lång tids övervakning och erfarenhet insätt hur företag kan lyckas med sin närvara.”

Rita har flera kurser i Adobe CS Indesign & Photoshop för tryck och digital annonsering och har haft ansvar för annonsering i dagspress, magasiner och digitala kampanjer. Hon har under senaste 10 år deltagit på flera Google-workshops och föreläsningar samt sedan många år använt Google Analytics för analyser och Googles Webbmaster tools för optimering.

Norsk och Svensk Webbproducent och digital Marknadsförare

 

Rita tycker:
”What’s in it for you?” är en bra start för en lång och givande affärsrelation.

Behöver ni/du hjälp att starta upp en hemsida eller göra ett plattformsbyte? Beskriv nedan vad så återkommer vi snabbt med ett förslag/offert:

 

 

 

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *