Webbproduktion med SEO

Webbproduktion med SEO och fokus på organisk sök

Hemsidan är som regel den centrala och digitala butiken för företag och därmed blir det avgörande att leda all trafik in till hemsidan. Alla digitala aktiviteter ska ha hemsidan som mål. Viktigt att tänka på är att alla som besöker hemsidan är potentiella köpare och fysiska personer som söker efter just era tjänster. Det roliga är att klura ut vem de är och varför de besöker er.

Att leda trafiken till hemsidan via sökmotorerna är en utmaning i sig – att konvertera till köpare är svårare om inte alla aktiviteter har strategin och målen klara från början.

Viktigaste med optimering av hemsidan är meta, h1-h3, rubriker och content i harmoni med SEO (sökordsoptimering) men också den text som synas vid sök ska vara lockande och bjuda in leads till hemsidan. Det är digital marknadsföring på sitt bästa om den digitala annonsen uppmuntrar sökarna och leder till klick. Hur lyckas med det?

Konsekvent sökordsoptimering

Det låter ju enkelt när det sägs att det enda som krävs är en röd tråd i hemsidans content. Rubriker, h1-h3, meta och titlar måste ha bolagets nyckelord med sig hela vägen. Att vara konsekvent och följa målsättningen krävs noggrannhet och envishet. OCH hamna aldrig i ett statiskt läge – hemsidan måste leva och planen måste följas! Har ni ingen blogg? Skaffa en – här kan ni enkelt uppdatera och göra hemsidan intressant. Se till att bloggen kan följas och även hemsidan med hjälp av RSS!

Organiska sidor SEO vs Annonsering (SEM/Ad Words)

Vi tror starkt på optimering för de organiska sidorna. Speciellt för mindre och mellanstora företag som inte har de finansiella medel som krävs för att få tillbaka satsade pengar i försäljning (ROI).

Större företag köper (Ad-Words/SEM) de mest vanliga sökorden för branschen samtidigt som de jobbar starkt med de organiska sidorna. Man kan lätt hamna i en david-goliat-situation och maktlösheten känns brutal och orättvis. Men inte att förtvivla – de organiska sidorna vinner mot sponsrade länkar till slut – det gäller bara ha lite mer tålamod.

Google Analytics

Använd också Google Analytics för statistiker och analys över bolagets besökare. Ha koll på hur stor försäljning företaget har via hemsidan. Siffror brukar överbevisa de flesta.

Allt som publiceras på hemsidan ska optimeras maximalt – även bilder med hjälp av alt-taggar. Om inte ert CMS (Content Management System) har den attributen, kan dessa skrivas i html. Ta den extra tiden det tar – er indexering gynnas!

Responsiv design

Sök på nätet från smart phones och tablets ökar med raketfart. Har ni ingen responsiv design idag bör ni tänka på att skaffa en snabbt. En responsiv design – som vår hemsida – anpassar sig till den enhet besökaren använder vid söktillfället. Det gör det enklare att hitta informationen även i mindre fönster. I Webmaster Tools kan siten testas för båda desktop och smart phones. Gör testet – du får en klar översikt över eventuella åtgärder som måste göras för att besökarna ska få en bättre upplevelse.

Kontakta oss för Inhouse produktion-tjänster för webbproduktion och digital marknadsföring :

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande