Digitalt och socialt

Digital Marknadsföring och vem är var på Sociala Medier

Det kan vara svårt att veta var de olika åldersgrupperna finns på de olika Sociala Medier. Därför är det mycket viktigt att granska och sätta upp en strategi för Sociala Medier innan företaget väljer vilken plattform att närvara i.

Tänk på att det kräver en hel del att vara aktiv i Sociala Medier för att få önskad resultat som i slutändan är att sälja mer eller kanske bara sprida kunskap om varumärket. Det beror på den strategi för Sociala Medier som ni sätter upp från början. ”Ta hand om fansen!” Hamna inte i ett statisk läge eller en-vägs kommunikation med fansen. Uppvakta och ge fansen något av värde – det är ju därför de följer er!

Nedan har vi delat upp olika åldersgrupper i de mest populära Sociala Medier som finns i 2014. Sociala Medier är en stor del av Digital Marknadsföring så vi börjar med en enkel beskrivning av vad Digital Marknadsföring är.

Digital Marknadsföring

Är marknadsföring av produkter eller tjänster via digitala kommunikationskanaler. Digital marknadsföring omfattar alla aspekter av modernt liv som inkluderar en digital komponent. Detta inkluderar bland annat mobiltelefoner, sms/MMS, webbsidor, banners, bloggar och sociala medier.

Sociala Medier

Synas, gillas och/eller skaffa affärer? Det gäller att välja rätt plattform från början. Många företag gör det stora misstag av att finnas på plats i alla Sociala Medier som finns för att skapa spridning av sitt varumärke och sina produkter – man vad hjälper det när mottagaren inte känner sig attraherad?

Åldersgrupper på Sociala Medier

Vi har gjort en indelning – se det som tips – av vilka åldersgrupper som befinner sig på de mest populära och mest använda Sociala Medier idag. Är framtiden en prioritet, ska ni absolut ha en extra koll på NEXT GENERATION 10-19 ÅR

Facebook: Next generation undviker Facebook eftersom deras föräldrar finns där.
Åldersgrupp: 30-60

Twitter: Next generation tycker att det är rätt ointressant med Twitter.
Åldersgrupp: 20-60

Instagram: Next generation älskar Instagram så här bör alla bolag vara aktiva för att säkra framtidens kunder. Men kom ihåg att det är viktigt att interagera med följarna så svara på kommentarerna och speciellt komplimangerna.
Åldersgrupp: 10-40

LinkedIn: Ett måste för alla företag som vill skapa affärsförbindelser. De flesta i Next Generation finns inte på LinkedIn idag men kommer ansluta så snart de är klara med sin utbildning och får sitt första jobb.
Åldersgrupp: 19-60 år

Snapshot/My Story: Next generations plats nummer ett. Idag löner det sig inte för företag att vara aktiv på denna plattform men annonsering har utlovats under 2015 – säger ryktet!
Åldersgrupp: 10-30

Blogg: Skaffa en blogg och se till att hålla den igång med intressanta och värdefulla inlägg som besökarna och läsarna har nytta av. På vår blogg, delar vi med oss av det senaste från resebranschen i Sverige och Norge på engelska, vi tipsar om Photoshop, Sociala Medier och SEO
Åldersgrupp: Här är alla åldersgrupper aktiva – det är mer intressen som styr.

Kontakta oss för Inhouse produktion-tjänster för webb, digital marknadsföring och Sociala Medier:

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *